facebook

Alp-refuge Schwänzelegg

Grüsch, Graubünden, Switzerland, 1800m
114 beds, from CHF 45.00


half-board, full-board
remote
in the mountains
directly at ski run
close to skiing area
Only accessable by foot
Internet/WLAN

Homey mountain house in the middle of the skiing area. Generous dormitories of 8 - 31 beds.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 114 spaces to sleep
1 room with 31 beds
1 room with 26 beds
1 room with 22 beds
2 rooms with 14 beds
1 room with 4 beds
1 room with 3 beds
bedding
woolen blankets - available
pillows - available
duvets - available
facilities
3 salles à manger for 500 people
3 common rooms
cloakrooms

furnishings & equipment

kitchen equipment
not suitable for self-catering

sanitary facilities
Washrooms on the floors
Toilets with individual showers on the floors

Features
Internet/WLAN
TV
table football
Dart

Location
location of the house
- remote
- in the mountains
- directly at ski run
- close to skiing area
- Only accessable by foot

Reachability
public transport
by train to Talstation (Gondola ride about 15 minutes, 2 minutes walk to the house.)
by bus to Talstation (Gondola ride about 15 minutes, 2 minutes walk to the house.)
by car/by coach
Not accessible by car (Access to the valley station of the gondola lift, large car park available)
Not accessible by private coach

Activities
skiing resort
Grüsch Danusa
The skiing area Grüsch Danusa is only one hour away from Zurich and St. Gallen. Due to its 32 runway kilometres, it is fun for the whole family.

Altitude valley:
630 m
Altitude mountain:
1800 m
Number of lifts:
10
Ski runs:
32 km

32 km Piste. Das Haus liegt mitten im Skigebiet.

outdoor swimming-pool
in Chur (20 km)
in Bad Ragaz (15 km) - Thermal bath
indoor swimming-pool
in Zizers/Untervaz (10 km)
cinema
in Landquart (6 km)
in Chur (20 km)
climbing hall
skating rink
in Grüsch, Schiers, Chur
crosscountry skiing
next to the house
museum
restaurant
in Grüsch
sauna
in Grüsch (5 minutes walking dinstance)
sledging
tennis court
in Zizers, Küblis (10 km)
hiking
other activities
- Wine tasting, Indoor Kart in Chur

Costs
all information without guarantee

High season from 01. December to Easter

Gruppen bis 114 Pers.
Schul- und Lehrlingsklassen in Begleitung von Lehrkräften:
SFr. 45.00 für 6 - 16 jährige mit Halbpension
SFr. 48.00 für 16 - 20 jährige mit Halbpension
SFr. 65.00 für Lehrer/Begleiter mit Halbpension
Preise für Skipässe auf Anfrage.
Preise für übrige Gruppen auf Anfrage.

house closed from Easter Monday to End November

other costs
Communal taxes: included
Electricity/hot water: included
Cleaning of the house: included

Availability
April 2021
May 2021
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
13
29
30
31
1
2
3
4
14
5
6
7
8
9
10
11
15
12
13
14
15
16
17
18
16
19
20
21
22
23
24
25
17
26
27
28
29
30
1
2
18
3
4
5
6
7
8
9
17
26
27
28
29
30
1
2
18
3
4
5
6
7
8
9
19
10
11
12
13
14
15
16
20
17
18
19
20
21
22
23
21
24
25
26
27
28
29
30
22
31
1
2
3
4
5
6
5 Reviews (4.5 )
Paul A
 
Stay with 14 persons in January • Published on 05/01/2015
Das Haus ist super gelegen, eingebetet ins Skigebiet. Das Personal ist sehr hilfsbereit und freundlich. Das Essen ist reichhaltig und hat sehr gut geschmeckt. Die Zimmer sind sauber und sehr grosszügig. Wir kommen sicher wieder einmal.

Heidi K
 
Stay with 16 persons in February • Published on 24/02/2014
Unser Aufenthalt war in jeder Hinsicht ein Erfolg.Die Zimmer waren sehr ansprechend und sauber. Wir hatten ja auch ein Dreierzimmer gebucht und eines mit insgesamt 16 Betten.Die Verpflegung war sehr gut und der Küche haben wir am Samstagabend schon unser aller Lob ausgesprochen. Dass in einem so grossen Gruppenhaus natürlich auch mal die Post abgeht, vor allem nach dem Skifahren, war uns auch bewusst und mit einer Portion Rücksichtnahme gibt es auch bei gewissen Unklarheiten (laute Musik) immer einen guten Weg, so dass ALLE zufrieden waren. Den Wirtsleuten und dem Personal möchten wir nochmals unseren Dank aussprechen, wir hatten noch selten so freundliche Bedienungen bis spät in die Nacht. Wir empfehlen die Schwänzelegg in jeder Hinsicht, auch Preis/Leistung!

Bruggmann J
 
Stay with 15 persons in March • Published on 12/03/2013
Uns hat der Aufenthalt in der Schwänzelegg sehr gut gefallen. Alles hat Reibungslos geklappt, das Essen war super die Unterkunft sauber und wir kommen sicher wieder einmal.

Rahel N
 
Stay with 10 persons in January • Published on 13/01/2012
Das Zimmer, Nasszellen und das Skigebiet waren super. Das am Abend so früh die Gastronomie eingestellt wurde, fanden wir schade. Wir wunderten uns, dass kein DJ da war, aber anscheinend haben wir eine Woche zu früh gebucht...

Ramona F
Stay with 20 persons in February • Published on 17/03/2020
Sehr angenehmes Massenlager. Gutes Essen

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste