facebook

Farm Hof Ottisberg

Düdingen, Western CH, Switzerland, 596m
30 beds, from CHF 16.00


self-catering, breakfast included
remote
near lake / river
Dogs allowed

Our farm is situated in 7 km distance to Freiburg above the Schiffenensee. This means the house is reachable not only by car, on foot or bike but also in your canoe. Families, schools and clubs up to 30 people are welcome.

animals: cattle, chickens, goats, dogs, cats, rabbits

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 30 spaces to sleep
1 sleep on straw with 30 spaces to sleep
bedding
sleeping bags - please bring your own
woolen blankets - available
facilities
1 dining room for 18 people
1 terrace

furnishings & equipment

kitchen equipment
1 electric cooker (with 4 hotplates)
1 oven
1 refrigerator
1 dishwasher
1 coffee machine

sanitary facilities
1 washrooms
3 toilets
2 single showers

Features
Campfire site (at the lake)
Dog allowed
Patio
Barbecue
1 Hairdryer

Location
location of the house
- remote
- near lake / river
- Direct access by car - all year

Reachability
public transport
by train to Düdingen - 25 minutes walking dinstance to the house
by bus to Düdingen - 25 minutes walking dinstance to the house
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 10 parking spaces
by private coach driving up to the house possible - 1 parking space

Activities
biking
outdoor swimming-pool
in Murten/Freiburg
football pitch
in Düdingen (3 km)
indoor swimming-pool
in Düdingen (3 km)
cinema
in Freiburg/Bern
minigolf
in Schiffenen (6 km)
restaurant
in the Landgasthof Garmiswil (2 km)
tennis court
in Düdingen (3 km)
hiking
lake or river
(5 minutes walking dinstance) - Schiffensee
other activities
next to the house - Path of meaning and sound, school on the farm

Costs
all information without guarantee

Season from Beginning May to Middle September

Groups up to 30 people
Price per person and night, with breakfast:
CHF 18.00 children up to 10 y.o.
CHF 22.00 youth 11 - 15 y.o.
CHF 30.00 adults from the age of 16

self-catering (without breakfast):
CHF 15.00 children and young people up to 16 years
CHF 18.00 adults
other costs
visitor´s tax: included
electricity/hot water: included
final clean-up: included
grill rent: CHF 20.00
fireplace outside: CHF 2.00 per person

Availability
September 2021
October 2021
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
35
30
31
1
2
3
4
5
36
6
7
8
9
10
11
12
37
13
14
15
16
17
18
19
38
20
21
22
23
24
25
26
39
27
28
29
30
1
2
3
40
4
5
6
7
8
9
10
39
27
28
29
30
1
2
3
40
4
5
6
7
8
9
10
41
11
12
13
14
15
16
17
42
18
19
20
21
22
23
24
43
25
26
27
28
29
30
31
44
1
2
3
4
5
6
7
5 Reviews (4.5 )
Monika N
Stay with 6 persons in June • Published on 05/07/2021
Wunderbarer Ort, sehr gut im Heu geschlafen, kinderfreundlich und sehr sympathisch! Herzlichen Dank!

Christian A
Stay with 3 persons in July • Published on 22/07/2019
Uns hat die sehr zuvorkommende und angenehme Atmosphäre von Gastgeberin und Haus sehr gefallen; es waren erholsame Ferien! Die Tiere begeisterten die Kinder, die naturnahe Umgebung bot viel Spannendes zu entdecken an.

Anne J
Stay with 10 persons in June • Published on 09/06/2019
Dadurch, dass die Rinder unter dem Schlafzimmer sind und sich offenbar relativ nachtaktiv verhalten (wusste ich nicht), war es während der Nacht recht laut. Diese Info wäre im Vorfeld nützlich gewesen. Das Frühstück war fein und abwechslungsreich. Die Bauersleute waren hilfsbereit und freundlich.

Ireen B
 
Stay with 12 persons in May • Published on 30/05/2017
Unser Aufenthalt auf dem Hof Ottisberg hätte nicht besser sein können. Karine war eine herausragende Gastgeberin - hilfsbereit, zuvorkommend und stets mit einem Lächeln im Gesicht. Das Frühstück ist besser als in vielen Hotels (Käse, kalte und warme Milch, Kellogs, Eier, selbst gebackenes Brot, Apfelsaft...). Ans Schlafen im Stroh hat man sich nach der ersten Nacht gewöhnt und schläft dann wie ein Baby :) Einige Aussenschlafplätze wären eine coole Idee, dann würde - bei klarer Sicht - aus dem Gruppenhaus ein Tausend-Sterne-Hotel. Wir waren zu elft dort (3 Erwachsene und 8 Kinder) und würden jederzeit wieder kommen. Die Tiere auf dem Bauernhof waren definitiv auch ein Highlight! Vielen Dank für diese tolle Erfahrung, welche wir noch lange in sehr guter Erinnerung behalten werden. WÄRE NETT, WENN SIE DIESE WORTE AUCH AN KARINE WEITERLEITEN WÜRDEN, MERCI, IREEN BERGER

Aline D
 
Stay with 30 persons in August • Published on 30/08/2016
Wir hatten einen wunderbaren Aufenthalt. Die Gastgeber waren sehr nett und haben sich perfekt um unser Wohl gekümmert. Es war ein unvergessliches Erlebnis auf einem wunderschönen Bauernhof. Das Highlight war die private Bucht am See, wo wir uns perfekt abkühlen konnten. Wir empfehlen diesen Hof unbedingt weiter.

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste