Farm Hof Ottisberg
Farm Hof Ottisberg
Farm Hof Ottisberg
Farm Hof Ottisberg
Farm Hof Ottisberg

Farm Hof Ottisberg

Düdingen, Western CH, Switzerland, 596m
30 beds, from CHF 25.00

self-catering, breakfast included
remote
near lake / river
Dogs allowed

Our farm is situated in 7 km distance to Freiburg above the Schiffenensee. This means the house is reachable not only by car, on foot or bike but also in your canoe. Families, schools and clubs up to 30 people are welcome.

Animals: cattle, chickens, goats, dogs, cats, rabbits.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 30 spaces to sleep
1 sleep on straw with 30 spaces to sleep
bedding
sleeping bags - please bring your own
woolen blankets - available
facilities
1 dining room for 18 people
1 terrace

furnishings & equipment

kitchen equipment
1 Electric cooker (with 4 hotplates)
1 Oven
1 Refrigerator
1 Dishwasher
1 Coffee machine

sanitary facilities
1 washrooms
3 toilets
2 single showers

Features
Campfire site (at the lake)
Dog allowed
Patio
Barbecue
1 Hairdryer

Activities
biking
outdoor swimming-pool
in Murten/Freiburg
football pitch
in Düdingen (3 km)
indoor swimming-pool
in Düdingen (3 km)
cinema
in Freiburg/Bern
minigolf
in Schiffenen (6 km)
restaurant
in the Landgasthof Garmiswil (2 km)
tennis court
in Düdingen (3 km)
hiking
lake or river
(5 minutes walking dinstance) - Schiffensee
other activities
next to the house - Path of meaning and sound, school on the farm

Costs
all information without guarantee

Season from beginning May to middle September

Groups up to 30 people
Price per person and night, with breakfast:
CHF 20.00 children up to 10 y.o.
CHF 25.00 youth 11 - 15 y.o.
CHF 35.00 adults from the age of 16

self-catering (without breakfast):
CHF 18.00 children and young people up to 16 years
CHF 25.00 adults

house closed from middle September to end April

other costs
visitor´s tax: included
electricity/hot water: included
final clean-up: included
grill rent: CHF 20.00
fireplace outside: CHF 2.00 per person

Availability
April 2024
May 2024
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
14
1
2
3
4
5
6
7
15
8
9
10
11
12
13
14
16
15
16
17
18
19
20
21
17
22
23
24
25
26
27
28
18
29
30
1
2
3
4
5
19
6
7
8
9
10
11
12
18
29
30
1
2
3
4
5
19
6
7
8
9
10
11
12
20
13
14
15
16
17
18
19
21
20
21
22
23
24
25
26
22
27
28
29
30
31
1
2
23
3
4
5
6
7
8
9
day of arrival
occupied
day of departure
partially occupied
closed
no information
Location
location of the house
- Direct access by car - all year
- remote
- near lake / river
Reachability
public transport
by train to Düdingen - 25 minutes walking dinstance to the house
by bus to Düdingen - 25 minutes walking dinstance to the house
by car/by coach
by car - driving up to the house possible - 10 parking spaces
by private coach - driving up to the house possible - 1 parking space

MapMarker

By loading the map, you accept Google's privacy policy.
discover more


6 Reviews (4.8 )
Daniel S
Stay with 3 persons in August • Published on 8/31/2023
10 von 10 Punkte! Die Gastgeber-Familie war so freundlich und kinderlieb. Der idyllisch gelegene Bauernhof am Schiffenensee ist definitiv ein Besuch wert, vor allem wegen dem süssen Hund, den Katzen, Ziegen (begehbares Gehege und Stall), Hennen und Kühen. Das leckere Frühstück am Sonntag, zubereitet von Karin, der Bäuerin, hat den tollen Ausflug abgerundet! Gerne wieder!

Dominic Z
Stay with 3 persons in August • Published on 8/7/2023
Sehr ordentlich, liebevoll eingerichtet. Alles vorhanden was benötigt wird. Die Gastgeberin Karin war sehr nett! Frühstück 1A Rundum perfekt. Vielen Dank!

Nico C
Stay with 26 persons in July • Published on 7/17/2022
Für Gruppen bestens geeignet, sehr schöne Sitzgelegenheit im Freien für bis zu ca. 30 Personen. Uns wurde sogar ein Gasgrill zur Verfügung gestellt, sanitäre Anlagen gut und sauber, Küchenausstattung gut. Von dem Kühlschrank mit Getränken wurde auch rege Gebrauch gemacht. Gastgeberin sehr freundlich und hilfsbereit. Frühstück gut.

Till V
Stay with 4 persons in June • Published on 6/18/2022
Das Haus hatten wir für uns alleine, was besonders den Kindern alle Freiheiten liess sich spielerisch auszubreiten. Alle Bereiche (Strohlager, Küche und Gartensitzplatz) waren grosszügig ausgelegt und hat alles geboten, was wir uns gewünscht hatten. Die Betreuung durch die Bäuerin war sehr aufmerksam und überaus freundlich. Die Anbindung an die Arbeiten auf dem Hof war gering, was möglicherweise nur am sonntäglichen Betriebsmodus lag. Der See ist schön und eigentlich nahe, doch der Weg zum Grillplatz zieht sich in die Länge (über 20 Min Gehstrecke). Als Kurzaufenthalt als Gruppe ideal. Für längere Zeit als Familie wäre das Mitwirken auf dem Hof wünschenswert.

Silja L
Stay with 20 persons in September • Published on 9/22/2021
War sehr gemütlich, das einzige was ich zu meckern habe ist, dass es nicht so sauber war??

Monika N
Stay with 6 persons in June • Published on 7/5/2021
Wunderbarer Ort, sehr gut im Heu geschlafen, kinderfreundlich und sehr sympathisch! Herzlichen Dank!

Inquire now without obligation
We celebrate 20 years and plant a tree for every booking. discover more
 

3 Gäste