Farm Huus a de Gass

Nesslau, Eastern CH, Switzerland, 800m
17 beds, from CHF 20.00


self-catering
central
in the mountains
close to skiing area
Shops close by
Internet/WLAN
Football grounds
Dogs allowed

The cosy chalet with rural culture and a modern kitchen invites to relax.
The house offers a well equipped kitchen, a large children`s room and a playground next to the house.
The house is ideal for: families with kids, associations and small classes.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 17 spaces to sleep
2 rooms with 1 bed
2 rooms with 2 beds
1 room with 3 beds
2 rooms with 4 beds
bedding
duvets - available
pillows - available
bed linen - supplied at extra cost
facilities
1 dining room for 18 people
1 common room (50 m²)
1 cloakroom

furnishings & equipment

kitchen equipment
1 Induction cooker (with 4 hotplates)
1 Oven
2 Refrigerators (440 l)
Mixer
Dishwasher
Crockery (for 40 persons)

sanitary facilities
2 washrooms with 2 showers
3 toilets

Features
Beamer
Canvas
Flipchart
Internet/WLAN
stereo
Football grounds
table tennis
Dog allowed
Campfire site
Outdoor playground

Activities
skiing resort
Wildhaus
Wildhaus has a lot to offer: cross-country ski tracks, sledging runs, snow-shoe tracks, a fun park and numerous ski runs.

Altitude valley:
1095 m
Altitude mountain:
2262 m
Number of lifts:
17
Ski runs:
60 km

1. Wolzenalp (1 km by car or on foot)
2. Unterwasser / Alt St.Johann = Sellamatt, Iltios and Chäserrugg (12 km by car or postal car)
3. Wildhaus (16 km by car or postal car)

outdoor swimming-pool
(10 km)
football pitch
indoor swimming-pool
in Nesslau (2 km)
cinema
in Wattwil (15 km)
skating rink
Wildhaus (16 km)
crosscountry skiing
Wildhaus (16 km)
minigolf
(16 km)
restaurant
skilift
Wolzenalp
lake or river
other activities
- biking
- curling
- Wandern
- paragliding

Costs
all information without guarantee

all year

Groups of up to 17 people
Prices per night and group

Short stay Saturday/Sunday: CHF 450.00
2-3 nights: CHF 300.00
4 nights: CHF 280.00
5 nights: CHF 260.00
6 nights: CHF 240.00
7 nights: CHF 220.00

Festive days (Christmas and New Year): price on request

Daily rent ground floor: CHF 300.00
Daily rent ground floor and playroom 1st floor: CHF 350.00
Cleaning according to expenditure: CHF 70.00 to CHF 150.00
minimum occupation
6 people
other costs
Visitor's tax: included
House cleaning: CHF 150.00
Electricity / hot water: included
Bed linen: CHF 30.00 per person and stay
Children's travel cot: CHF 20.00

Availability
October 2022
November 2022
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
39
26
27
28
29
30
1
2
40
3
4
5
6
7
8
9
41
10
11
12
13
14
15
16
42
17
18
19
20
21
22
23
43
24
25
26
27
28
29
30
44
31
1
2
3
4
5
6
44
31
1
2
3
4
5
6
45
7
8
9
10
11
12
13
46
14
15
16
17
18
19
20
47
21
22
23
24
25
26
27
48
28
29
30
1
2
3
4
49
5
6
7
8
9
10
11
Location
location of the house
- Direct access by car - all year
- central
- in the mountains
- close to skiing area
- Shops close by

Reachability
public transport
by train to Nesslau/Neu St. Johann - 45 minutes walking dinstance to the house
by bus to Nesslau/Neu St. Johann - 45 minutes walking dinstance to the house
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 5 parking spaces
by private coach driving up to the house possible

10 Reviews (4.9 )
Annina B
Stay with 16 persons in December • Published on 27/12/2021
Das Haus ist wunderschön und die Vermieter sind äussert freundlich. Wir kommen auf jeden Fall wieder.

Edith S
Stay with 11 persons in November • Published on 18/11/2021
Alles top!

Brigitta F
Stay with 14 persons in November • Published on 11/11/2021
Es hat uns sehr gut gefallen. Wir waren schon mehrmals dort und werden uns auch wieder anmelden, alles sehr sauber und gepflegt.

Priska S
Stay with 15 persons in September • Published on 20/09/2021
Sehr gemütlich eingerichtet, auch für Familien mit Kleinkindern, Kindern und Jugendlichen gut geeignet, da es genügend Platz/Raum hat, um sich aufzuhalten. Super eingerichtet. Genügend Platz ums Haus, Spielplatz, Fussballplatz,... Ein sehr gemütliches Haus an einem gemütlichen und ruhigen Ort. Was ich sehr geschätzt habe, sind die Gewürze, Oel, Essig, Putzlappen und Putzmittel, die nicht selbst mitgebracht werden müssen. Ebenso das Spielzimmer mit den Spielsachen. Es erleichtert das Packen ungemein. Herzlichen Dank für diesen tollen Service:) Die Vermieter sind sehr freundliche und verständnisvolle Personen. Sie sind sehr offen für Wünsche und Anregungen.

Brigitte V
 
Stay with 14 persons in September • Published on 08/09/2020
In diesem schönen, mit viel Geschmack eingerichteten Haus mit wunderbarem Umschwung hat es an nichts gefehlt. Wir alle fühlten uns sofort wie zu Hause. Das Spielzimmer hat besonders unseren vier Enkel viel Freude bereitet. Bei Gelegenheit kommen wir gerne wieder.

Robert W
Stay with 8 persons in September • Published on 07/09/2020
Sehr gepflegtes historisches Toggenburger Haus, sorgfältig renoviert, liebevoll ausgestattet. Hochwertige Geschirr- und Küchenausstattung, moderne Bäder und Küche. Freundliche und schnelle Kommunikation mit der Vermieterin. Wir kommen gerne wieder einmal in dieses schöne Haus.

Josephina H
Stay with 17 persons in December • Published on 30/12/2019
Sehr angenehm für grössere Gruppen ist die Möglichkeit sich in verschiedene Zimmer auf zu halten, z.B. Kinderspielzimmer Das Haus konnten wir sehr sauber antreten! Angenehm war auch, dass es total gut mit Material ausgerüstet war und das Lebensmittel so wie Kräuter vorhanden waren.

Leonie B
Stay with 18 persons in June • Published on 25/06/2019
Sehr schönes Haus, Badezimmer modern eingerichtet. Sehr liebe und nette Vermieterin!:-)

Men D
Stay with 15 persons in April • Published on 27/04/2019
Das Haus war sehr gemütlich und sauber mit einem wunderschönen Garten. Perfekt für Kinder. Eine super Gastgeberin. Wir haben uns sehr wohl und super aufgehoben gefühlt.

Brigitta F
Stay with 16 persons in April • Published on 17/04/2019
Es hat uns sehr gut im Huus a de Gass gefallen. Alles war sehr sauber und gepflegt. Wir kommen wieder. Herzlichen Dank Die Besitzerin ging auf unsere Wünsche betr. Bezug und Abfahrt sehr flexibel ein. Wir haben uns sehr wohl gefühlt.

Inquire now without obligation
 

3 Gäste