facebook

Group accommodation Center Fontauna

Disentis/Mustér, Graubünden, Switzerland, 1200m
204 beds, from CHF 15.55


self-catering, breakfast included, half-board, full-board
central
near lake / river
in the mountains
directly at ski run
Shops close by
close to skiing area
Football grounds
Internet/WLAN

The accommodation is a civil defence installation which is integrated in the sports centre. The sports centre is located at the edge of the village next to the valley station of the mountain railways

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 204 spaces to sleep
1 room with 2 beds
1 room with 8 beds
2 rooms with 20 beds
1 room with 26 beds
4 rooms with 32 beds
bedding
sleeping bags - please bring your own
woolen blankets - available (maximum 60)
pillows - available
facilities
3 salles à manger for 500 people
1 common room
1 drying room
1 workshop
1 fitness room

furnishings & equipment

kitchen equipment
2 electric cookers (4 hobs each)
3 tilting cauldrons
1 tilting frying pan
1 oven
1 Steamer
3 refrigerators
1 pantry
1 deep freezer
1 cold storage
1 dishwasher
crockery (for 500 persons)

sanitary facilities
3 washrooms
10 toilets
2 common showers
(The showers are in the upper floor in the sports centre)

Features
Internet/WLAN
1 stereo
3 Blackboards
1 Overhead-projector
1 Flipchart
1 TV
1 Football grounds (100 x 60 m)
1 table tennis
1 table football
1 Outdoor playground
1 Campfire site
1 playground
1 Gym (Triple gymnasium)

Location
location of the house
- Direct access by car - all year
- central
- near lake / river
- in the mountains
- directly at ski run
- Shops close by
- close to skiing area

Reachability
public transport
by train to Disentis Acla - 3 minutes walking dinstance to the house
by bus to Disentis, Bahnhof - 15 minutes walking dinstance to the house
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 200 parking spaces
by private coach driving up to the house possible - 10 parking spaces

Activities
skiing resort
Disentis
The skiing area Disentis is an insider tip for free riders but also for "normal" skiers, thanks to various groomed ski runs.

Altitude valley:
1150 m
Altitude mountain:
2850 m
Number of lifts:
9
Ski runs:
60 km

Die Talstation ins Skigebiet mit 60 Pistenkilometern liegt ca. 300 m vom Haus entfernt. Der Ortsbus hält direkt vor dem Haus.

football pitch
next to the house
indoor swimming-pool
in the village/city (2 km)
skating rink
in the house
crosscountry skiing
in the village/city
minigolf
next to the house
restaurant
in the house
sauna
in the village/city (2 km)
tennis court
next to the house
sports hall
next to the house
lake or river
in the village/city
other activities
- basketball
- fitness

Exkursionen

contact details:
Infopoint Sigirino
Telefon + 41 (0)79 418 93 53
infopoint.sigirino@alptransit.ch

contact details:
Gold-waschen.ch
Via Spinatscha 6
CH-7188 Sedrun
Tel.: +41 78 888 07 24 sandrocavegn@hotmail.com


Costs
all information without guarantee

all year

groups of up to 40 people
CHF 16.05 for self-catering
Breakfast: CHF 12.00 each
Lunch/Dinner: CHF 15.00 each
groups from 40 people
from CHF 15.50 for self-catering
Breakfast: CHF 12.00 each
Lunch/Dinner: CHF 15.00 each
minimum occupation
15 persons
other costs
Visitor´s tax: CHF 1.55
Electricity/hot water: included
Cleaning of the house: by the group or billed according to costs incurred

Availability
March 2021
April 2021
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
9
1
2
3
4
5
6
7
10
8
9
10
11
12
13
14
11
15
16
17
18
19
20
21
12
22
23
24
25
26
27
28
13
29
30
31
1
2
3
4
14
5
6
7
8
9
10
11
13
29
30
31
1
2
3
4
14
5
6
7
8
9
10
11
15
12
13
14
15
16
17
18
16
19
20
21
22
23
24
25
17
26
27
28
29
30
1
2
18
3
4
5
6
7
8
9
11 Reviews (4.3 )
Vanessa K
 
Stay with 40 persons in April • Published on 23/04/2012
Die Unterkunft hat uns sehr gut gefallen. Während der Woche konnten wir problemlos unser Programm durchführen und auch spontane Änderungen anbringen. Herr Zanin hat uns immer mit allem geholfen und war sehr hilfsbereit. Es war leider etwas Schade, dass nicht sehr viele Bälle in der Sporthalle vorhanden waren.

Kira M
 
Stay with 180 persons in March • Published on 03/04/2012
Die Unterkunft war ideal für uns, im Innenbereich konnte fast nichts kaputt gehen, weil sie eine Art Bunker ist. Nicht nur die Unetrkunft war super, die Umgebung ist auch ziemlich schön.

Wolfgang N
 
Stay with 15 persons in March • Published on 08/03/2012
Wer Militärdienst geleistet hat, weiss, was einem in einer zivilschutzanlage erwartet : Kein Tageslicht, viel Beton, unzählige Betten, eine ständig arbeitende Lüftung, etc. Da wir uns aber ausschliesslich spät nachts (oder früh morgens...) zum Schlafen in der Unterkunft befanden, spielte dies keine übergeordnete Rolle. Die Betreiber der Anlage waren sehr freundlich und zuvorkommend. Gerne nehmen wir Ihre Dienste wieder in Anspruch. Einzig an der Bestimmung, dass mindestens 15 Personen angemeldet werden müssen, störten wir uns, da sich nur elf von unserem Fussballclub angemeldet hatten. Wenigstens fiel die Strafgebühr nicht zu hoch aus.

Riana S
 
Stay with 30 persons in January • Published on 18/01/2012
Ich konnte leider nicht dabei sein, aber so wie ich gehört habe wars super! Die Matratzen ein bisschen zu dünn.;) Sonst alles perfekt, das Nachtessen war fein und preiswert, habe ich gehört. Waren alle sehr freundlich. Tiptop. Wir würden also wieder kommen.:)

Rainer B
 
Stay with 30 persons in May • Published on 05/05/2015
Der Service war gut, wir durften auch das Abendessen und Morgenessen geniessen, was seht gut war. Für Gruppen bis zu 30 Personen ist das Essen gut zu empfehlen, wenn nicht selbst gekocht werden soll. Alles war unkompliziert, wir haben uns wohl gefühlt.

Manolito D
 
Stay with 28 persons in April • Published on 19/04/2015
Hervorragende Aussicht, super Luft, prima Infrastruktur, nahe Einkaufsmöglichkeiten, sonniges Wetter. Gelungenes Trainingslager für gutorganisierte Köpfe. Keine Reklamationen und äusserst freundliche und flexible Leute. Sehr Gut. Vielen Dank.

rolf J
 
Stay with 70 persons in August • Published on 15/08/2014
Die Anlage ist optimal für ein Sportlager. Auch bei schlechtem Wetter hatten wir immer genug Platz.. Die Anlagen sind top. Die Küche sehr gut ausgerüstet. Sehr empfehlenswert.

Barbara G
Stay with 55 persons in January • Published on 02/02/2020
Das Haus ist eigentlich sehr gut, ein kleiner Nachteil ist die Tatsache, dass es eine Zivilschutzunterkunft ist. Die Zimmer sind aber sehr gross, und die Kinder haben genügend Platz für ihr Material.

Cécile L
Stay with 100 persons in February • Published on 25/02/2019
super küche , schöner grosser aufenthaltsraum,

Martin T
 
Stay with 28 persons in September • Published on 10/09/2018
Sehr geehrte Damen und Herren Wir waren rundum sehr zufrieden. Betreuung und Angebot waren top! Wir kommen gerne wieder.

Jana G
 
Stay with 60 persons in April • Published on 22/04/2018
Wir haben unseren Aufenhalt im „Center da sport e cultura“ sehr genossen. Für uns war es perfekt, da wir die Dreifachhalle vor Ort täglich nutzen konnten. Die Unterkunft war super und natürlich auch der riesige Saal. Vielen Dank, dass wir unser Gymnastiklager in Disentis durchführen konnten.

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste