facebook

Gruppenhaus Schwyzi

Adelboden, Bernese Oberland, Switzerland, 1320m
48 beds, from CHF 15.00


self-catering
near lake / river
close to skiing area
Shops close by
Internet/WLAN
Pianos

The holiday house is situated in a calm environment, directly at the beautiful mountain rivulet Engstlingen. A nature playing ground and spacious premises belong to the house. It is ideally suited for ski, hiking, school, and youth camps.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 48 spaces to sleep
1 room with 21 beds
1 room with 17 beds
1 room with 4 beds
3 rooms with 2 beds
bedding
sleeping bags - please bring your own
woolen blankets - available
pillows - available
duvets - available (2 and 4-bedded rooms)
facilities
1 dining room for 50 people
1 common room

furnishings & equipment

kitchen equipment
1 electric cooker (with 7 hotplates)
1 oven
1 refrigerator (350 litres)
1 deep freezer
1 bread cutting machine
1 Steamer
1 dishwasher
crockery (for 50 persons)

sanitary facilities
4 washrooms
8 toilets
7 single showers

Features
Internet/WLAN
Piano
table tennis
Outdoor playground
Barbecue

Location
location of the house
- near lake / river
- close to skiing area
- Shops close by
- Direct access by car - all year

Reachability
public transport
by bus to Adelboden
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 20 parking spaces
by private coach driving up to the house possible - 1 parking space

Activities
skiing resort
Adelboden- Lenk
Wide ski runs invite to go carving while the Gran Masta Park makes the freestyler-hearts leap.
The skiing area in the Bernese Oberland offers easy to moderate slopes.

Altitude valley:
1068 m
Altitude mountain:
2362 m
Number of lifts:
55
Ski runs:
210 km

The skiing area is in 1 km distance from the house

outdoor swimming-pool
indoor swimming-pool
(16 km)
cinema
(3 km)
skating rink
(3 km)
crosscountry skiing
next to the house direkt
minigolf
(16 km)
restaurant
in Adelboden
sauna
(3 km)
skilift
(1 km)
tennis court
(3 km)
lake or river
next to the house direkt

Projektwochen

contact details:
Frutigen Tourismus Untere Bahnhofstrasse 14 3714 FrutigenTel. +41 (0)33 671 14 21info@frutigen-tourismus.ch


Costs
all information without guarantee

all year

Groups up to 48 pers.
1 -3 nights:
CHF 540.00 overall price per night till Christmas
CHF 580.00 from Christmas till Easter

4 or more nights:
from CHF 15.00
minimum occupation
30 persons in the peak season, in the low season by arrangement.
In summer letting only per week (mo - fr or sa - sa).
other costs
Communal taxes: CHF 3.75/adults (from the age of 16) and night; CHF 1.40 children (6-16 y.o.a.) and night
Electricity/hot water/heating/garbage: according to consumption
Cleaning of the house: optional by the group or CHF 300.00

Cancellation conditions
- 6 months before arrival 20 % of the total cost
- 5 months before arrival 40 % of the total cost
- 4 months before arrival 60 % of the total cost
- 3 months before arrival 80 % of the total cost
- less than 3 months before arrival 100 % of the total cost

Availability
May 2021
June 2021
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
17
26
27
28
29
30
1
2
18
3
4
5
6
7
8
9
19
10
11
12
13
14
15
16
20
17
18
19
20
21
22
23
21
24
25
26
27
28
29
30
22
31
1
2
3
4
5
6
22
31
1
2
3
4
5
6
23
7
8
9
10
11
12
13
24
14
15
16
17
18
19
20
25
21
22
23
24
25
26
27
26
28
29
30
1
2
3
4
27
5
6
7
8
9
10
11
9 Reviews (5.0 )
Raoul P
 
Stay with 17 persons in September • Published on 10/09/2017
Sehr gutes Haus, welches gut ausgerüstet war. Für meine Klassengrösse war es perfekt, so dass es im Haus nicht zu eng war. Die Lage des Hauses ausserhalb des Dorfes war insofern ideal, dass man mit den SuS nicht direkt im Dorf war und sie keine Ablenkungsmöglichkeiten hatten. Man musste einfach die 30' Weg ins Dorf miteinrechnen. Frau Bärtschi als Vermieterin war sehr korrekt und bemühte sich sehr, für uns einen angenehmen Aufenthalt zu ermöglichen. Werde das Haus gerne in meiner persönlichen Liste nehmen um vielleicht wieder einmal dort hinzugehen.

Jasmin A
 
Stay with 20 persons in June • Published on 10/06/2018
Das Ferienhaus war genau das richtige, für meine Klasse. Es hat uns an nichts gefehlt. Wir waren schnell im Dorf, die Küche war perfekt ausgestattet, der Rasen vor dem Haus war top... Wir hatten eine super Zeit und ich würde das Haus bei einem nächsten Aufenthalt nochmals mieten.

Anna F
Stay with 35 persons in July • Published on 15/07/2019
Gut ausgestattetes, sauberes Haus. Schöne Umgebung mit Sportplatz direkt vor dem Haus. Gut eingerichtete Küche. Sehr freundliche und zuvorkommende Hausverwaltung.

Martin V
 
Stay with 40 persons in June • Published on 17/06/2014
Wir haben bei Hochsommerwetter zwei wunderschöne Tage verbracht im Schwyzi. Ein sehr ideales Haus, gepflegt, sauber und grosszügiger Umschwung. Ein guter Tipp für ein anderes Mal.

Raphael M
 
Stay with 40 persons in July • Published on 12/08/2013
Das Haus ist sehr schön gelegen und eignet sich sehr gut, wenn man in den Bergen kleinere Ausflüge machen möchte. Die Vermieterin ist sehr freundlich und hilfsbereit. Vielen Dank

Vera C
 
Stay with 25 persons in September • Published on 16/09/2014
Der Aufenthalt im Lagerhaus Schwyzi war toll. Die Lage, sowie die Ausstattung war super. Ich hatte mit meiner Klasse gute Woche und die Jugendliche schwärmen heute noch davon. Deshalb kann ich es jedem nur weiterempfehlen. Vielen Dank und sicherlich auf ein anderes Mal.

Hannes L
 
Stay with 22 persons in June • Published on 29/06/2015
Sehr schönes Haus in einer tollen Umgebung mit einer sehr zweckmässigen Infrastruktur. Der dazugehörende Rasenplatz ist ideal, die Schüler und Schülerinnen haben zum Teil bis zum Eindunkeln Fussball und Volleyball gespielt. Auch die Hauswartin ist nett und sehr zuvorkommend.

René B
 
Stay with 40 persons in October • Published on 31/10/2016
Hallo wir waren in diesem Wochenende sehr gut informiert worden und auch die Unkompliziertheit der Hüttenwartin wahr zu 200%!! super freundlich und sehr entgegenkommend. Ich kann dies nur weiterempfehlen und freue mich auf ein weiteres mal. mit freundlichen Grüssen

Stefanie D
 
Stay with 40 persons in September • Published on 22/01/2016
Wir haben im Gruppenhaus Schwyzi unser Klassenlager sehr genossen. Das Haus bietet genügend Platz für zwei Klassen. Die Ausstattung des Hauses ist sehr gut (grosse Küche und Essbereich, zwei fast gleich grosse Massenschlafräume, vier kleinere Zimmer für die Lehrpersonen/Begleitpersonen, etc.). Besonders toll, war der grosszügige Aussenbereich (Betonboden und Rasenbereich, somit konnte man bei jedem Wetter vor dem Haus etwas machen), sowie der Aufenthaltsraum mit dem Pingpongtisch (die SchülerInnen waren davon begeistert). Der Kontakt mit Frau Bärtschi (Vermieterin) war äusserst freundlich. Ein grosses Kompliment! Dieses Gruppenhaus ist nur zu empfehlen.

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste