facebook

Gruppenhaus Sellamatt

Alt St. Johann, Eastern CH, Switzerland, 1400m
86 beds, from CHF 16.00


self-catering, breakfast included, half-board, full-board
remote
in the mountains
directly at ski run
close to skiing area

Being situated remote of noise and stress, the house is well suited for ski, summer, and school camps as well as for well-priced family vacations.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 86 spaces to sleep
2 rooms with 2 beds and bathroom with shower and WC
1 room with 4 beds and bathroom with shower and WC
1 room with 8 beds and bathroom with shower and WC
7 rooms with 10 beds and bathroom with shower and WC
bedding
sleeping bags - please bring your own
woolen blankets - available
pillows - available
facilities
1 dining room for 86 people
1 common room
1 cloakroom
1 chapel - with about 50 seats and organ

furnishings & equipment

kitchen equipment
electric cooker (1 large hot plate (for 4 pans))
3 tilting cauldrons
1 oven
2 refrigerators
deep freezer (at the mountain inn)
crockery (for 100 persons)

Features
Canvas
Overhead-projector
TV
table tennis
table football
Outdoor playground
Campfire site

Location
location of the house
- remote
- in the mountains
- directly at ski run
- close to skiing area

Reachability
public transport
by train to Nesslau
by bus to Alt St. Johann (From there take the gondola or chair lift to the top station. The house is right next door.)
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 10 parking spaces (in summer)
by private coach driving up to the house possible - 1 parking space (in summer)

Activities
skiing resort
Toggenburg
One hour from Zurich and the Lake Constance one can reach the skiing area.
Each snow enthusiast will find his kick.

Altitude valley:
900 m
Altitude mountain:
2262 m
Number of lifts:
17
Ski runs:
60 km

Das Haus liegt mitten im Skigebiet, 50 m neben der Bergstation. Das Skigebiet umfasst 60 Pistenkilometer.

outdoor swimming-pool
in Unterwasser (7 km)
football pitch
(7 km)
indoor swimming-pool
in Nesslau (20 km)
cinema
skating rink
in Wildhaus (8 km)
crosscountry skiing
next to the house direkt
minigolf
in Wildhaus (8 km)
restaurant
in the Berggasthaus (50 m)
skilift
next to the house direkt
tennis court
in Unterwasser (7 km)
lake or river
Bergsee (4 km)
other activities
- rockclimbing
- rock climbing
- jogging
- snowshoe walking
- snowboarding
- biking
- curling

Costs
all information without guarantee

all year

Groups up to 86 pers.
CHF 16.00 - CHF 18.00 for self catering
CHF 48.00 with breakfast
CHF 76.00 with half-board, 3 or more nights: CHF 58.00
CHF 104.00 with full board, 3 or more nights: CHF 65.00

house closed April

house closed November

minimum occupation
In the main season 40 persons. 1 week for self-caterers.
other costs
Communal taxes: CHF 3.00/adults; CHF 1.50/children 10 - 16 yrs.
Electricity/hot water: according to consumption
Cleaning of the house: optional by the group or CHF 25.00/hour

Availability
November 2021
December 2021
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
44
1
2
3
4
5
6
7
45
8
9
10
11
12
13
14
46
15
16
17
18
19
20
21
47
22
23
24
25
26
27
28
48
29
30
1
2
3
4
5
49
6
7
8
9
10
11
12
48
29
30
1
2
3
4
5
49
6
7
8
9
10
11
12
50
13
14
15
16
17
18
19
51
20
21
22
23
24
25
26
52
27
28
29
30
31
1
2
1
3
4
5
6
7
8
9
6 Reviews
Dania V
 
Stay with 70 persons in July • Published on 28/07/2018
Freundliche und stets zur Verfügung stehende Hausbesitzer. kleines aber feines Haus. Wunderschönes Panorama!! Für grössere Gruppen wäre der Einbau einer Spülmaschine angebracht.

Sandro G
 
Stay with 60 persons in May • Published on 09/05/2016
Das Haus ist mit einer wunderschönen Aussicht gelegen. Mit dem Auto kann es gut erreicht werden. Die Zimmer sind schön und zweckmässig eingerichtet. Die Küche ist grosszügig ausgestattet und bietet alles, was man braucht. Als einziges Manko würde ich den Essraum bezeichnen, da dieser bei voller Belegung eher klein ist. Dadurch kann es ziemlich laut werden. Für andere Aktivitäten steht aber ein zweiter grosszügiger Aufenthaltsraum zur Verfügung. Alles in allem hatten wir ein super Lager im Berggasthaus und ich würde es erneut buchen.

Roger R
 
Stay with 55 persons in February • Published on 23/02/2015
Ideales Lagerhaus für Gruppen, direkt neben den Skipiste gelegen. In jedem Zimmer ein integriertes WC und Douche. Essens raum eher schmal für 55 Personen, aber gut möglich. Küche hervorragend auch für mehrere Personen gut zu arbeiten. Preis, Leistungsverhältnis stimmt. Fazit: zu Empfehlen

Marina N
 
Stay with 70 persons in October • Published on 06/10/2014
Der Aufenthalt im Gruppenhaus Sellamatt war sehr schön und es hat soweit alles für uns gepasst. Dass jedes Zimmer ein eigenes Bad und Dusche und WC hatte war natürlich toll aber dafür hatte der Platz ein wenig gefehlt beim Gepäck verstauen. Der grosse Aufenthaltsraum bietete viel Platz zum Basteln und Spielen. Die Küche war super eingerichtet, dass einzige was schade war dass es keine Geschirrwaschmaschine hatte.

Fabrizio C
 
Stay with 40 persons in March • Published on 27/03/2012
Die Lage des Hauses ist optimal (200m zur Piste). Die zwei Aufenthaltsräume erleichtern das Beisammensein, da es nicht ein Treffpunkt gibt. Die Küche ist gross und ordentlich eingerichtet, auch wenn eine Geschirrspühl-Maschine fehlt. Die Matrazen sind sehr dünn und die Betten klein. Dafür verfügt jedes Zimmer über ein neu renoviertes Bad. Die Sauberkeit war nicht überragend, aber annehmbar.

Benny G
 
Stay with 75 persons in March • Published on 20/03/2012
Im Skilager konnten wir immer auf die Unterstützung der Vermietung zählen. Problemlos konnte Material für die Küche ausgeliehen werden. Das Badezimmer zu jedem Schlafraum war genial. Die Schüler und Leiter haben sich wohl gefühlt. Der Standort war genial. Man konnte immer nach Hause zum Essen und war am Morgen direkt bei der Piste. Schade war nur, dass der Esssaal eher knapp bemessen ist, dass die Küche nur von aussen zugänglich ist und dass die Matratzen etwas dünn waren. Es war eine tolle Woche und vielen Dank für die Gastfreundschaft!

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste