facebook

Gruppenhaus Waldrand

Saas-Balen, Valais, Switzerland, 1460m
33 beds, from CHF 10.00


self-catering
in the mountains
directly at ski run
Shops close by
close to skiing area
Dogs allowed
Terrain / Pelouse de jeux

The house is situated at the road to Saas-Fee and is ideally furnished for accommodating groups.

Details

rooms and facilities

accommodation
Total 33 spaces to sleep
3 rooms with 6 beds
3 rooms with 4 beds
1 room with 3 beds
bedding
duvets - available
woolen blankets - available
pillows - available
bed linen - supplied at extra cost
facilities
1 dining and common room for 40 people
1 cloakroom

furnishings & equipment

kitchen equipment
electric cooker (with 4 hotplates)
1 tilting cauldron
1 oven
1 refrigerator (250 litres)
deep freezer
Deep fryer
mixer
Agitator
dishwasher
bread cutting machine
1 warming compartment

sanitary facilities
All rooms with running water
7 washrooms
4 toilets
5 individual showers

Features
Terrain / Pelouse de jeux
Dog allowed

Location
location of the house
- Direct access by car - all year
- in the mountains
- directly at ski run
- Shops close by
- close to skiing area

Reachability
public transport
by train to Visp
by bus to Saas-Balen - 1 minute walking distance to the house
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 12 parking spaces
by private coach driving up to the house possible - 3 parking spaces

Activities
skiing resort
Saas Grund Hohsaas
The skiing area Saas Grund Hohsass is located in the canton of Valais and offers 32 runway kilometres and a 11 km long toboggan run.
The ski resort is considered as a family-friendly and sunny one.

Altitude valley:
1559 m
Altitude mountain:
3142 m
Number of lifts:
8
Ski runs:
32 km

the bus stop is in 75 m distance from the house

Saas Fee
The skiing area Saas Fee is located in the Canton of Valais and provides 150 runway kilometres and a freestyle park.
A ski school with a training lift is also present.

Altitude valley:
1800 m
Altitude mountain:
3600 m
Number of lifts:
22
Ski runs:
150 km

the bus stop is in 75 m distance from the house

outdoor swimming-pool
in Visp (19 km)
football pitch
in Saas-Balen (100 m)
indoor swimming-pool
in Saas-Fee (7 km)
cinema
in Saas-Fee (7 km)
skating rink
in Saas-Grund (5 km)
crosscountry skiing
in Saas-Balen (200 m)
minigolf
(7 km)
restaurant
in Saas-Balen (250 m)
sauna
in Saas-Fee (7 km)
skilift
tennis court
in Saas-Balen (100 m)
other activities
- Wandern
- mountain biking

Exkursionen

contact details:
Kraftwerke Mattmark AG
Betrieb
3922 Stalden
Tel.: +41 27 953 70 00
E-Mail: info@kwm.ch


Costs
all information without guarantee

all year

Groups up to 36 pers.
CHF 19.00 Adults from 16 years of age per night
CHF 16.00 Children (6 - 16 years of age) per night
CHF 15.00 Children (2-6 years of age) per week
free children (0-2 years of age)
minimum occupation
Depending on date of the stay 15 - 28 persons.
other costs
Visitor's tax and guest card: included in the price
Electricity, water, rubbish, parking space and final cleaning: depending on group size CHF 300.00 - 500.00 per week
Bed linen: as required CHF 7.00 per person/stay
Leisure activities in the house: free of charge
(table tennis, darts and multigame table 9 in 1)

Availability
March 2021
April 2021
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
9
1
2
3
4
5
6
7
10
8
9
10
11
12
13
14
11
15
16
17
18
19
20
21
12
22
23
24
25
26
27
28
13
29
30
31
1
2
3
4
14
5
6
7
8
9
10
11
13
29
30
31
1
2
3
4
14
5
6
7
8
9
10
11
15
12
13
14
15
16
17
18
16
19
20
21
22
23
24
25
17
26
27
28
29
30
1
2
18
3
4
5
6
7
8
9
6 Reviews (3.8 )
Roman Z
 
Stay with 17 persons in February • Published on 28/02/2017
Unser Skiweekend in Saas-Balen mit Aufenthalt im Haus Waldrand war sehr toll. Das Haus befand sich bequem direkt neben der Postautohaltestelle und es war uns somit möglich jeden Tag ohne grössere Umstände nach Saas-Fee zu fahren um dort die Pisten zu geniessen. Wir haben im Haus selbst gekocht. Die Küche ist sehr modern eingerichtet und bot uns noch viel mehr, als wir eigentlich gebraucht hätten. Es sind viele Duschen und WCs vorhanden und die Zimmer haben eine angenehme Lagerhausgrösse. Die Kontaktpersonen des Hauses waren sehr zuvorkommend und haben geholfen wo es nur ging. Sie haben uns sogar noch eine Überraschung gemacht mit einem Korb gefüllt mit Süssem und uns nach dem Aufenthalt zwei Flaschen Wein geschenkt. Per Natelnummer waren sie auch jederzeit erreichbar. Persönlich hatten wir ein super Gespräch, sie waren sehr sympathisch. Auch das Preis-Leistungsverhältnis stimmte vollkommen. Wir können das Haus wirklich weiter empfehlen!

Beat N
 
Stay with 25 persons in March • Published on 04/03/2017
Die Vermieterin war sehr zu vorkommend. Wir kamen mit dem angebotenen Komfort gut zu Rande. Sehr geeignet für eine Klasse bis 25 Personen. Plus im Winter: - gute Busverbindung Richtung Saasgrund, (leider konnten wir die Talabfahrt bis vors Haus nicht benutzen), - Nachtskilift vor der Nase - Minibillard im Haus wurde rege benutzt - Fleisch-, Brotbestellung im Dorf, sehr nahe gelegen - Eigenes Auto für weitere Einkäufe und als Reserve empfehlenswert

Anita W
Stay with 21 persons in January • Published on 20/01/2020
Wir durften sehr schöne Tage im Gruppenhaus Waldrand erleben. Die Vermieterin war sehr nett und hilfsbereit. Vielen Dank

Nadine R
 
Stay with 24 persons in February • Published on 24/02/2018
Ein absolut empfehlenswertes Haus! Wir waren mit einer Schulklasse da und hatten alles, was wir brauchten. Das Haus ist gut eingerichtet, besonders auch die Küche. Die Vermieter-Familie ist sehr freundlich und zuvorkommend, wir fühlten uns sehr wohl. Das Haus liegt sehr gut, man kann im Winter mit den Skis bis zum Haus fahren und auch das Nachtskifahren gegenüber vom Haus war ein absolutes Highlight. Wir kommen gerne wieder!

Eléonore G
 
Stay with 18 persons in February • Published on 19/02/2018
Super séjour au chalet Waldrand. Cuisine professionnelle, chambres bien isolées du bruit, maison à 50m de l'arrêt du bus. Les propriétaires sont très arrangeants pour la prise du chalet et la remise des clés, très disponibles pour répondre aux questions. Chalet à recommander!

Samira S
Stay with 32 persons in February • Published on 13/02/2019
Die Vermieter (innen) waren sehr Zuvorkommend und der Kontakt mit Ihnen stets Zielführend und Angenehm. Die Lage des Hauses war für unsere Bedürfnisse ideal, Kinderskilift gegenüber vom Haus und Postautohaltestelle für Ausflüge in grössere Skigebiete ebenfalls. Das Haus: Küche und Wohnzimmer waren sauber und mit allem nötigen ausgestattet. Das Wohnzimmer war jedoch leider kaum Warm zu kriegen(Durchzug). In mehreren Zimmern war Schimmel an den Wänden und die Betten waren teilweise nicht stabil. In den Bädern funktionierte die Lüftung nur unzureichend, was bei einer Gruppengrösse von bis zu 30 Personen nicht ideal war.

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste