facebook

Holiday camp Rosy

Grächen, Valais, Switzerland, 1600m
46 beds, from CHF 17.00


self-catering, breakfast included, half-board, full-board
remote
in the mountains
close to skiing area
Shops close by

The house is situated in the quarter of Bina, slightly outside the village centre of Grächen.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 46 spaces to sleep
3 rooms with 2 beds
6 rooms with 4 beds
2 rooms with 5 beds
1 room with 6 beds
bedding
woolen blankets - available
pillows - available
fitted sheets - available
facilities
1 dining room for 50 people
1 common room
1 cloakroom

furnishings & equipment

kitchen equipment
1 gas oven (4 hobs)
1 oven
1 refrigerator (250 litres)
deep freezer
Deep fryer
mixer
dishwasher
bread cutting machine
crockery (for 60 persons)

sanitary facilities
4 washrooms
6 toilets
4 individual showers

Features
table tennis
table football
Dart
Outdoor playground
Campfire site
Barbecue (outdoor benches and tables)

Location
location of the house
- remote
- in the mountains
- close to skiing area
- Shops close by
- Direct access by car - all year

Reachability
public transport
by train to St. Niklaus - 7 km to the house
by bus to Bina - 2 minutes walking dinstance to the house
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 3 parking spaces (7 more parking spaces near the house.)
by private coach driving up to the house possible - 1 parking space

Activities
skiing resort
Grächen
Grächen not only offers its guests 44 runway kilometres, but also a fun park, cross-country ski tracks and a sledge run.

Altitude valley:
1619 m
Altitude mountain:
2868 m
Number of lifts:
9
Ski runs:
44 km

Das Skigebiet mit 42 Pistenkilometern ist ca. 1 km vom Haus entfernt. Der öffentliche Skibus fährt ca. 200 m vom Haus entfernt. Auf Wunsch wird auch ein separater Skibus für Gruppen organisiert. Direkt bei der Talstation steht gegen Gebühr ein ungeheizter Skiraum zur Verfügung.

outdoor swimming-pool
in Visp (23 km)
football pitch
in Grächen (1 km)
indoor swimming-pool
(7 km)
cinema
in Visp (23 km)
skating rink
in Grächen (1 km)
crosscountry skiing
in Grächen (1 km)
minigolf
in Grächen (1 km)
restaurant
in Grächen (1 km)
sauna
in Grächen (1 km)
skilift
in Grächen (1 km)
tennis court
in Grächen (1 km)
lake or river
other activities
- sledging

Exkursionen

contact details:
Touristische Unternehmung
Grächen AG
Dorfplatz
CH-3925 Grächen
info@graechen.chTel.
+41 (0)27 955 60 60


Costs
all information without guarantee

Winter season from 01. December to 30. April

Groups of up to 46 pers.
Prices depending on duration of stay

from CHF 18.00 for self caterers
from CHF 35.00 with breakfast
from CHF 40.00 with half-board
from CHF 45.00 with full-board

Summer season from 01. May to 30. November

Groups of up to 46 pers.
Prices depending on duration of stay

from CHF 17.00 for self caterers
from CHF 35.00 with breakfast
from CHF 40.00 with half-board
from CHF 45.00 with full-board
minimum occupation
25 persons
other costs
Communal taxes: included
Electricity/hot water: included
Heating: included
Cleaning of the house: by the group

Cancellation conditions
- more than 6 months before arrival 20 % of the total cost
- more than 5 months before arrival 40 % of the total cost
- more than 4 months before arrival 60 % of the total cost
- more than 3 months before arrival 80 % of the total cost
- more than 2 months before arrival 90 % of the total cost
- less than 2 months before arrival 100 % of the total cost

Availability
April 2021
May 2021
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
13
29
30
31
1
2
3
4
14
5
6
7
8
9
10
11
15
12
13
14
15
16
17
18
16
19
20
21
22
23
24
25
17
26
27
28
29
30
1
2
18
3
4
5
6
7
8
9
17
26
27
28
29
30
1
2
18
3
4
5
6
7
8
9
19
10
11
12
13
14
15
16
20
17
18
19
20
21
22
23
21
24
25
26
27
28
29
30
22
31
1
2
3
4
5
6
8 Reviews (4.3 )
Marie-Anne A
 
Stay with 15 persons in July • Published on 27/07/2014
Das Haus war gut gelegen und das Dorf war leicht zu erreichen. Die Küche war perfekt ausgestattet und die Zimmer geräumig. Das ganze Haus verfügte über genügend Raum. Einzig die Wasch- und WC-Räume waren spärlich vorhanden. Die Balkone waren ein Plus, jedoch die Aussenanlagen waren knapp. Im Grossen und Ganzen ein super Lagerhaus und die Vermittler super freundlich und zuvorkommend.

Stefan M
 
Stay with 28 persons in February • Published on 10/02/2016
War alles in Ordnung, Haus sehr sauber. Einzelne Betten nicht sehr stabil, aber Zimmer sonst sauber und gut eingerichtet. Gut: Relativ viele (kleine) Zimmer.

Thomas C
 
Stay with 45 persons in March • Published on 18/03/2014
Die Hausverwaltung war sehr nett und unterstützend. Danke für alles!! Wetter und Service hat auch super gepasst.

Christoph R
 
Stay with 40 persons in January • Published on 15/01/2014
Das Haus war für unsere Gruppe tiptop passend. Einfach, aber sauber und gemütlich. Für 40 Personen wirds im oberen Aufenthaltsraum sehr eng. Unten kann man es sich aber auch einrichten. Die Hausbesitzerin ist äusserst nett und zuvorkommend. Alles in Allem war unser Aufenthalt sehr angenehm!

Claudia E
 
Stay with 40 persons in June • Published on 28/06/2014
Wir verbrachten eine wunderschöne Woche im Ferienlager Rosy. Frau Walter hat uns bestens betreut und wir waren alle rundum zufrieden. Klasse 5/6b Matten b.Interlaken

Rebekka S
 
Stay with 35 persons in February • Published on 09/02/2012
Wir waren mit dem Sportverein im Ferienlager Rosy und sicherlich nicht die einfachsten Gäste. Uns hat der Aufenthalt sehr gut gefallen und alles hat sehr gut geklappt. Frau Walter war sehr flexibel und entgegenkommend. Das schätzten wir sehr! Das Preisleistungsverhältnis ist sehr gut! Wir dachten noch, dass die Lage des Hauses etwas problematisch sein könnte. Jedoch sind es zu Fuss nur ca. 7 Minuten, was auch in Grächen selbst der Fall sein könnte. Also kein Problem. Vieleicht könnte bei dem Beschrieb vom Ferienlager diese Distanz etwas genauer angegeben werden. Da das Haus bei Google Maps nicht klar zu finden ist.

Valerie S
 
Stay with 20 persons in January • Published on 01/02/2013
Wir waren alle sehr begeistert von dem Haus. Die Lage ist super. Man ist sehr nahe an der Bushaltestelle, und zu Fuss sehr schnell im Dorf. Kann ich nur weiterempfehlen.

Realda W
Stay with 23 persons in September • Published on 07/09/2020
Das Haus ist schön gross mit einem riesen Umschwung. Es hat genug Platz und liegt nahe am Zentrum von Grächen. Es ist mit allem Nötigen ausgestattet. Jedoch ist einiges davon schon etwas in die Jahre gekommen (z.B. Aussentische, Betten, Bettwäsche..) und sollte eventuell mal erneuert werden. Die Besitzerin ist sehr aufmerksam und kümmert sich um die Gäste; z.T. kommen ihre Besuche aber etwas ungelegen und zeiteinnehmend (mit einer Schulklasse eher ungünstig). Wir würden auf jeden Fall wieder ins Ferienlager Rosy gehen.

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste