facebook

Holiday hostel Melli

Wyssachen, Bernese Oberland, Switzerland, 800m
40 beds, from CHF 11.50


self-catering
remote
near lake / river

Enjoy restful and relaxing days near the forest and a stream.
The house is ideal for classes, camps, family feasts or tourists because of its location, near Basel, Zurich, Bern and Lucerne.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 40 spaces to sleep
2 rooms with 2 beds
4 rooms with 9 beds
bedding
sleeping bags - please bring your own
duvets - supplied at extra cost (maximum 4)
woolen blankets - available
pillows - available
facilities
1 dining room for 40 people
3 common rooms
1 cloakroom

furnishings & equipment

kitchen equipment
electric cooker
warming compartment
industrial dishwasher
1 oven
1 Steamer
1 refrigerator (320 l)
crockery (for 40 persons)

sanitary facilities
2 washrooms
4 toilets
6 single showers

Features
table tennis
table football
Billiard
fireplace
Campfire site (Fire bowl)
playground
1 Sports field

Location
location of the house
- remote
- near lake / river

Reachability
public transport
by bus to Wyssachen - 20 minutes walking dinstance to the house
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 10 parking spaces
Not accessible by private coach

Activities
skiing resort
Sörenberg
The skiing area is known as a family-friendly one, suited for beginners, epicures and experienced skiers.

Altitude valley:
1166 m
Altitude mountain:
2350 m
Number of lifts:
16
Ski runs:
53 km

Wesen in 6.6 km distance from the house
Sörenberg in 65 km distance from the house

outdoor swimming-pool
Huttwil (7 km)
football pitch
Wyssachen (2 km)
indoor swimming-pool
Sumiswald (10 km)
cinema
Langenthal (25 km)
skating rink
Huttwil (6 km)
minigolf
Oberburg (25 km)
restaurant
Wyssachen (2 km)
lake or river
next to the house
other activities
- Wandern

Costs
all information without guarantee

all year

groups of up to 40 persons
self-catering
CHF 330.00 minimum price 1st night
CHF 14.00 2nd and 3rd night
CHF 11.50 from 4 nights
minimum occupation
minimum of CHF 330.00 for the first night
other costs
Communal taxes: CHF 1.00 per night (from 16 years of age)
Electricity/hot water: according to consumption
Duvet hire: CHF 15.00 (max. 4)
Waste fee: according to consumption
Cleaning of the house: by the group or CHF 200.00
heating lump sum in winter: CHF 50.00 per group
Summer holiday and public holiday surcharge: CHF 1.50 per person per night

Availability
January 2022
February 2022
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
52
27
28
29
30
31
1
2
1
3
4
5
6
7
8
9
2
10
11
12
13
14
15
16
3
17
18
19
20
21
22
23
4
24
25
26
27
28
29
30
5
31
1
2
3
4
5
6
5
31
1
2
3
4
5
6
6
7
8
9
10
11
12
13
7
14
15
16
17
18
19
20
8
21
22
23
24
25
26
27
9
28
1
2
3
4
5
6
10
7
8
9
10
11
12
13
11 Reviews (4.9 )
Bernhard C
Stay with 12 persons in September • Published on 09/09/2021
Tolles Gruppenhaus. Gut gepflegt mit guter Infrastruktur.

Urs S
Stay with 10 persons in November • Published on 26/11/2021
Perfekt vorbereitet, wohlig warm eingeheizt, alles da was man benötigt. Ideal für unsere Theatergruppe, da diverse Räume vorhanden. bestens betreut, informiert und unkomplizierte Abgabe

Carina S
Stay with 15 persons in May • Published on 30/05/2021
Ein sehr gemütliches Haus mit Sitzofen, Cheminée , Tenn , Sofas und einer Küche, wo alles enthalten ist, was man für ein Lager so braucht. Sehr nette Vermieter und eine unkomplizierte aber sehr kompetente Übergabe. Wir fühlten uns gut aufgebhoben. Vielen Dank!

Florian S
Stay with 29 persons in September • Published on 02/10/2021
Die Schüler*innen und auch die Lehrpersonen waren sehr zufrieden und fühlten sich sehr wohl im Ferienheim Melli. Die Familie Maag war sehr unterstützend und hat alles gemacht, damit sich unsere Klasse wohl fühlt.

Juliane E
Stay with 40 persons in October • Published on 22/10/2021
Das Haus war ist wirklich super! Wir haben dort eine Studienwochenende machen dürfen, wo wir es sehr genossen haben. Die Küche ist gross genug und der Raum unter dem Dach ist genial um Abends lange zu feiern. Die Familie ist super nett und sehr freundlich bei der Hausabnahme.

Markus O
Stay with 30 persons in September • Published on 24/09/2021
Die Räume und die Einrichtung inkl. Geschirr war für unseren Anlass (Geburtstagsfest mit 20 Personen) ideal. Ein grosses Plus ist die Heubühne mit den Spielmöglichkeiten! Das Haus ist wunderschön gelegen und bei einem schönen Sommerabend lässt sich die Schönheit des Emmentals vollumfänglich geniessen. Die Vermieter waren sehr nett, unkompliziert und hilfsbereit. Für die Nichtbenützung des Herren-WC gab es sogar einen Erlass! Nochmals herzlichen Dank für alles. Das Fest wird uns immer in toller Erinnerung bleiben.

Roland J
Stay with 15 persons in January • Published on 03/02/2020
Sehr gemütliches Haus. Wir hatten ein sehr schönen Aufenthalt.

Beat J
Stay with 29 persons in May • Published on 21/05/2019
tolle Lage - alles vor Ort was benötigt wird - supernette Vermieter - einfache und unkomplizierte Abwicklung - ich kann es jedem aus gutem Gewissen weiter empfehlen ! Wir kommen wieder !

Stay with 17 persons in July • Published on 09/07/2021
Wir waren alle sehr zufrieden. Es hat genügend Platz, das Vordach und der Rasenplatz ist super. Und das Haus ist gut ausgestattet.

Ursula S
 
Stay with 16 persons in November • Published on 20/11/2018
Tiptop - hat alles geklappt. Sehr freundliche Vermieterin des Hauses.

Jennifer B
 
Stay with 30 persons in March • Published on 03/04/2018
Wir verbrachten eine tolle Lagerwoche im Ferienhaus Melli. Die Vermieterin war super freundlich und immer erreichbar wenn etwas gebraucht wurde. Die Kommunikation im Voraus verlief einwandfrei und das Haus ist super auch wenn das Wetter mal nicht so mitmacht. Wir hatten viel Platz um uns auszubreiten und fühlten uns pudelwohl. Vielen Dank!

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste