facebook

Hostel Bioschwand

Münsingen, Mittelland, Switzerland, 541m
48 beds, from CHF 50.00


breakfast included, half-board, full-board
Wheelchair access
remote
Shops close by
Internet/WLAN
Pianos
Dogs allowed
Infrastructure de séminaire

The former farmer school provides customised rooms and accommodation possibilities for training courses, further education and courses of all kinds. The house is situated in the nature, quiet and with a wonderful view of the Alps of Berne.

Self-catering only up to 10 people.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 48 spaces to sleep
1 room with 1 bed
2 rooms with 1 double bed
4 rooms with 2 beds
5 rooms with 3 beds
5 rooms with 4 beds
bedding
duvets - available
pillows - available
bed linen - available
facilities
2 salles à manger for 130 people
2 common rooms
3 seminar rooms - 20, 70, 160 m2

furnishings & equipment

kitchen equipment
Self-catering kitchen in Wöschhüsli (groups up to 10 pers.)

electric cooker (with 4 hotplates)
oven
2 refrigerators (300 l)
deep freezer
mixer
dishwasher

sanitary facilities
3 washrooms
3 toilets
1 toilet - wheelchair accessible
2 single showers
1 single shower - wheelchair accessible
1 shared showerroom

Features
Infrastructure de séminaire
Internet/WLAN
TV
DVD
stereo
Piano
table tennis
table football
Campfire site
Outdoor playground
Dog allowed

Location
location of the house
- Direct access by car - all year
- remote
- Shops close by

Reachability
public transport
by train to Rubigen / Münsingen - 20 minutes walking dinstance to the house
by bus to Schwand - 5 minutes walking dinstance to the house
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 120 parking spaces
by private coach driving up to the house possible - 2 parking spaces

Activities
outdoor swimming-pool
in Münsingen / Konolfingen (20 minutes walking dinstance)
cinema
in Konolfingen (4 km)
minigolf
in the village/city (10 minutes walking dinstance)
restaurant
in Münsingen / Rubigen (20 minutes walking dinstance)
sauna
in Münsingen (20 minutes walking dinstance)
tennis court
in the village/city (20 minutes walking dinstance)
lake or river
Aare (20 minutes walking dinstance)
other activities
- Vita Parcours directly at the Bioschwand, herb and medicinal plant nature trail on the premises, organic nursery Artha Samen (tour), bee house, beekeeping nature trail, horse therapy farm
- Lisa light dog therapy, Anisana- courses for holistic veterinary medicine, Sigis Biohof (tour)

Costs
all information without guarantee

all year

Groups up to 10 people
prices per person and night

CHF 58.00 with breakfast
CHF 78.00 with half-board
CHF 98.00 with full-board
Groups of at least 11 people
prices per person and night

CHF 55.00 with breakfast
CHF 75.00 with half-board
CHF 95.00 with full-board
Groups of at least 21 people
price per person and night

CHF 50.00 with breakfast
CHF 67.00 with half-board
CHF 77.00 with full-board

single room surcharge: CHF 7.00/night
other costs
visitor´s tax: included
electricity/hot water: included
final clean-up: included


Availability
March 2021
April 2021
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
9
1
2
3
4
5
6
7
10
8
9
10
11
12
13
14
11
15
16
17
18
19
20
21
12
22
23
24
25
26
27
28
13
29
30
31
1
2
3
4
14
5
6
7
8
9
10
11
13
29
30
31
1
2
3
4
14
5
6
7
8
9
10
11
15
12
13
14
15
16
17
18
16
19
20
21
22
23
24
25
17
26
27
28
29
30
1
2
18
3
4
5
6
7
8
9
8 Reviews
Cornel F
 
Stay with 21 persons in August • Published on 16/08/2015
Das Gruppenhaus Bioschwand war für unsere Bedürfnisse bezüglich dem Weiterbildungsseminar mit Indoor- und Outdoortätigkeiten bestens geeignet. Die Teilnehmenden haben sich wohl gefühlt und die Räumlichkeiten und Umgebung genossen. Die Unterkunft ist zwar einfach, jedoch sauber und geräumig. Die Betreuung war sehr angenehm und zuvorkommend - herzlichen Dank!

Petra R
 
Stay with 10 persons in July • Published on 28/07/2015
Preis-Leistung ist sehr gut. Zimmer sehr sauber. Sehr hilfsbereites und nettes Team vor Ort. Frühstück könnte etwas vielfältiger sein. Zimmer sollten besser gelüftet werden - riechen etwas streng. insgesamt hatten wir einen sehr schönen Aufenthalt.

Rosemarie M
 
Stay with 15 persons in February • Published on 26/02/2015
Guten Tag Wir haben uns in Bioschwand sehr wohlgefühlt als Gruppe. Es war bestens organisiert und wir wurden herzlich empfangen. Unsere Anliegen und Wünsche hatten jederzeit Platz und wurden aufgenommen. Besten Dank.

Dora K
 
Stay with 37 persons in May • Published on 15/05/2017
Wir durften ein sehr schönes Wochenende verbringen und würden das Haus wieder mieten. Das Essen war gut und die Betreuer sehr nett. Besonders war der Spielplatz für unsere vielen Kinder super.

Claudine A
 
Stay with 28 persons in July • Published on 09/07/2017
Das Hostel Bioschwand bietet sehr grosszügige Platzverhältnisse. Wir wurden gastfreundlich empfangen und bewirtet. Die Klasse 8H hat den Aufenthalt sehr genossen.

Liliane B
 
Stay with 40 persons in April • Published on 03/05/2016
Die Umgebung und das Gelände ist ideal für eine Retraite oder Tagung. Nebst intensivem Arbeiten im Plenum oder Gruppenräumen kann auch auf einem Spaziergang auf dem Gelände oder dem nahen Wald weiter diskutiert werden. Die Leitung der Bioschwand ist sehr flexibel, bietet Unterstützung und ein herzliches Ambiente. Die Küche ist sehr gut und geht auf verschiedene Bedürfnisse ein. Wir kommen wieder!

Rosemarie M
 
Stay with 13 persons in February • Published on 16/02/2016
Guten Tag Wir haben uns in Bio Schwand wohlgefühlt und es war alles gut organisiert. Wünsche und Anliegen konnten wir jederzeit anbringen.

Claudia E
 
Stay with 30 persons in June • Published on 11/06/2016
GUTEN TAG, DAS HAUS BIOSCHWAND WAR SUPER, DA WIR MIT 13 ROLLSTÜHLEN VIEL PLATZ BENÖTIGTEN. DIE EHEMALIGEN SCHULRÄUME DIE ZU ZIMMERN UMGESTALTET WURDEN, KONNTEN DIES BIETEN. DIE EINRICHTUNG IST ZWAR IN DIE JAHRE GEKOMMEN, WAS ABER DURCH DIE HERRLICHE UMGEBUNG WETT GEMACHT WIRD. ZUDEM IST DIE LEITUNG UNTER FRAU VOGT TIP TOP UND ALLE WÜNSCHE WURDEN SOFORT ERFÜLLT. ALLES IN ALLEM EIN SEHR GELUNGENER AUFENTHALT ! GERNE WIEDER!!! LIEBE GRÜSSE

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste