facebook

Clubhouse Feselalp

Gampel, Valais, Switzerland, 1950m
29 beds, from CHF 17.00


self-catering
remote
in the mountains
directly at ski run
Shops close by
close to skiing area
Dogs allowed

The house is situated at the south slope of the Rhone valley and offers a marvellous view on the spectacular panorama of the Southern Alps.

Details

rooms & facilities

accommodation
Total 29 spaces to sleep
1 room with 2 beds
1 room with 3 beds
1 room with 4 beds
2 rooms with 6 beds
1 room with 8 beds
bedding
woolen blankets - available
pillows - available
facilities
1 dining and common room for 31 people

furnishings & equipment

kitchen equipment
electric cooker (5 hobs)
refrigerator (with freezer compartment)
oven
crockery (for 31 persons)

sanitary facilities
1 washrooms
2 en Suite
2 shared toilets

Features
Dog allowed

Location
location of the house
- remote
- in the mountains
- directly at ski run
- Shops close by
- close to skiing area

Reachability
public transport
by train to Gampel-Steg (Take the cable car to Jeizinen. With skis to the house.
The club hut is located in the middle of the ski slope and in winter can only be reached by ski lift or on foot from the top station of the chairlift. The equipment is transported once from the top station - well packed by the group - to the hut by piste vehicle and also collected again (free of charge if ski tickets are purchased).)
by bus to Gampel (by cable car to Jeizinen. With skis to the house.)
by car/by coach
by car driving up to the house possible - 10 parking spaces (Access possible in summer. In winter with the chairlift from Jeizinen to Feselalp.)
Not accessible by private coach

Activities
skiing resort
Jeizinen Feselalp
The skiing area Jeizinen Feselalp lies on the southern slope with a breathtaking mountain view.
The skiing area offers three ski lifts and 2 kid`s lifts.

Altitude valley:
1700 m
Altitude mountain:
2200 m
Number of lifts:
5
Ski runs:
8 km

the house is located at the ski run

football pitch
in Steg (2 km)
indoor swimming-pool
in Steg (2 km)
minigolf
in Gampel (1.5 km)
restaurant
(100 m)
skilift
next to the house
tennis court
in Steg (2 km)
other activities
- rockclimbing
- snowboarding
- Wandern

Costs
all information without guarantee

all year

Groups of up to 29 pers.
Prices per person and night

CHF 20.00 for one night
CHF 17.00 from 2 nights
CHF 16.00 for children up to 12 years
minimum occupation
12 Personen
other costs
Communal taxes: included
Cleaning of the house: from 2 nights on CHF 50.00 the stay
House cleaning: by the group

Availability
January 2022
February 2022
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
KW
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
52
27
28
29
30
31
1
2
1
3
4
5
6
7
8
9
2
10
11
12
13
14
15
16
3
17
18
19
20
21
22
23
4
24
25
26
27
28
29
30
5
31
1
2
3
4
5
6
5
31
1
2
3
4
5
6
6
7
8
9
10
11
12
13
7
14
15
16
17
18
19
20
8
21
22
23
24
25
26
27
9
28
1
2
3
4
5
6
10
7
8
9
10
11
12
13
3 Reviews (4.3 )
Maria D
 
Stay with 12 persons in January • Published on 04/01/2013
Vor dem Beginn unseres Pfadilagers habe ich mir schon ein wenig Sorgen gemacht: Anreise mit Gondel, Sessellift und Bügellift... das tönte ziemlich kompliziert! Doch uns wurden zusammen mit dem Mietvertrag ausführliche Informationen zugeschickt, wie wir den Materialtransport organisieren sollten und bei einem späteren Telefongespräch mit der Hüttenwartin, die mir mit viel Geduld Auskunft erteilt hat, war alles bereit und wir fuhren mit einem guten Gefühl nach Jeizinen. Das Haus ist praktisch eingerichtet, bietet viel Platz und die Lage ist einfach perfekt für uns Pfädeler! Und ich war nun schon in vielen Gruppenhäusern zu Gast und habe noch nie so eine freundliche und unkomplizierte Hüttenwartin angetroffen wie auf der Feselalp. Fazit: Ich bin hellauf begeistert von Jeizinen, der Clubhütte und der Hüttenwartin. Wir kommen sehr gerne wieder einmal vorbei!

Yannick W
Stay with 28 persons in January • Published on 10/01/2022
Unsere Woche auf der Feselalp war wirklich wunderschön! Die Hütte selbst sowie der Service von den Mitgliedern des Skiclubs insbesondere vom Ehepaar, das die Hütte betreut sind einfach nur top! Der Transport mit dem Pistenfahrzeug hat uns vieles erleichtert und auch sonst war der gesamte Aufenthalt entspannt und ohne jegliche Probleme. Mit 24 (und an Silvester 28) Leuten war die Hütte definitiv sehr gut gefüllt. Dennoch würde ich sagen zumindest mit 24 ist sie definitiv nicht zu voll. Natürlich, wenn sich alle gleichzeitig im Aufenthaltsraum befinden ist nicht mehr allzu viel Platz, aber außer zum Abendessen ist das bei der Menge an Menschen ohnehin eher selten der Fall. Wir freuen uns jedenfalls schon aufs nächste Mal!

Aurelia H
Stay with 9 persons in February • Published on 11/02/2019
Das Haus ist, wenn voll belegt, sehr eng. Für uns (2 Familien) war es ideal. Der Komfort ist nicht hoch, aber man hat alles was man braucht. Ein paar praktische Dinge könnten verbessert werden (Haken, Tablare). Die Verwalterin war sehr nett und die ganze Organisation (Gepäckstransport etc.) hat reibungslos geklappt. Gelegen ist das Haus wunderbar, wenn man das Abgelegene sucht.

Inquire now without obligation
 
21.07.20 - 22.07.20
3 Gäste